İltihap Ve Enfeksiyona İyi Gelen Yiyecekler

İltihap Ve Enfeksiyona İyi Gelen Yiyecekler

Enfeksiyon neredeyse hepimizin başına gelen ve en sık rastlanan sağlık problemlerinden birisidir. Bazen kısa sürede tedavi edilebilen enfeksiyonlar bazen uzun süreli bir hale dönüşebiliyor. Peki enfeksiyon ve iltihaplanma rahatsızlıklarının üstesinden beslenmenize dikkat ederek gelebileceğinizi biliyor musunuz? İşte iltihap savar gıdalar

Meyve-sebzeler

Meyve ve sebzeler, enfeksiyon ile savaşma konusunda bol bol tüketmemiz gereken yiyeceklerin başında gelir. Maksimum fayda için her renk grubundan meyve ve sebzeyi özenle tüketmeye önem gösterebilirsiniz.

Tam tahıllar

Tam tahıllı ürünlerin hem enflamasyon önleyici hem de kan şekerini birden yükseltmeyici özelliği vardır.

 Deniz ürünleri ve yağsız et

Kırmızı et her ne kadar sağlıklı bir yiyecek olsa da içerisinde doğmuş yağlar barındırdığı için fazla tüketilmesi pek önerilmez. Onun yerine balık ve deniz ürünleri daha masumdur. Kırmızı et tüketirken de yağsız et tüketmeye özen göstermelisiniz.

Sağlıklı yağlar

Sağlıklı yağlar olarak isimlendirdiğimiz yağlar arasında özellikle zeytinyağı içerisinde barındırdığı polifenoller sayesinde çok güçlü bir antioksidandır.

Baharat

Baharat her derde devadır dedikleri doğru olsa gerek… Özellikle zencefil, zerdeçal ve tarçın gibi taze baharat ve bitkiler bilinen en iyi enflamasyon önleyiciler arasındadır.